
Obsługa informatyczna firm
Obsługa IT dla firm ewoluowała, ale istnieje kilka kluczowych czynników, które należy rozważyć przed zatrudnieniem firmy technicznej. Wiele firm będzie oferować gołe minimum, ale jeśli chcesz mieć świetną obsługę, potrzebujesz firmy, która wykracza poza minimum. Firma powinna być w stanie zapewnić Ci podejście konsultacyjne i kompleksowe rozwiązania dla problemów technologicznych Twojej firmy.
Wsparcie IT poziomu lub tier 2
Firmy oferujące szereg usług informatycznych dla przedsiębiorstw powinny mieć jasne zrozumienie, jakiego rodzaju wsparcia wymagają. Zdefiniowany wielowarstwowy system wsparcia ułatwia dostawcom usług zarządzanych przydzielenie zespołu wsparcia technicznego w celu zaspokojenia potrzeb klientów. Pomocne dla klientów jest również jasne wyobrażenie o tym, jakiego rodzaju wsparcia potrzebują i czym te usługi różnią się od siebie.
Wsparcie na poziomie 1 zapewnia podstawową pomoc w różnych kwestiach. Od personelu wymaga się podstawowej wiedzy technicznej, ale nie musi on być wyszkolonym programistą. Personel wsparcia informatycznego poziomu 2 oferuje dogłębne rozwiązywanie problemów, analizę techniczną i wsparcie zaplecza. Ten poziom wsparcia obejmuje również ekspertów tematycznych, którzy rozwiązują bardziej złożone problemy.
Wsparcie IT poziomu 2 jest zapewniane przez zespół wsparcia back-line, który zazwyczaj składa się z zespołu starszych analityków. Grupa ta jest zwykle oddzielona od zespołu wsparcia pierwszej linii i ma mniejszą liczbę techników. Celem wsparcia poziomu 2 jest rozwiązywanie problemów przed ich eskalacją do wsparcia poziomu 3. Zespół ten śledzi również zgłoszenia i mierzy, ile problemów udaje się rozwiązać bez eskalacji do wyższych poziomów.
Firmy mogą korzystać z obu rodzajów wsparcia informatycznego. Poziom 1 to zespół wsparcia na pierwszej linii i składa się z młodszych techników. Są oni odpowiedzialni za większość typowych zgłoszeń i incydentów. Osoby pracujące na tym poziomie często posiadają większą wiedzę na temat produktów firmy i mają większe doświadczenie w rozwiązywaniu problemów. Nie muszą być architektami ani inżynierami, ale powinni być w stanie poradzić sobie z szerokim zakresem problemów.
Zespół wsparcia informatycznego wyższej klasy jest znany jako Tier 3. Są oni odpowiedzialni za rozwiązywanie trudnych problemów i rozwiązywanie krytycznych kwestii. Odpowiadają również za opracowywanie rozwiązań. Jeśli problem jest zbyt złożony, aby mógł być obsłużony przez dział wsparcia technicznego poziomu II, przekazuje on sprawę do zespołu poziomu 3.
Rozważając opcje wsparcia IT, należy wziąć pod uwagę swoje cele biznesowe. Service desk musi być skoordynowany z procedurami i polityką firmy. Istnieje wiele różnych sposobów strukturyzacji help desk.
Wsparcie IT w chmurze
Dobry dostawca usług w chmurze może zapewnić firmie usługi, których potrzebuje, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo danych firmy. Istnieje kilka zalet tego typu usług, ale ważne jest, aby upewnić się, że korzystasz z odpowiedniego dla swoich potrzeb. Po pierwsze, upewnij się, że dostawca chmury jest regulowany i spełnia przepisy branżowe. Na przykład, jeśli Twoja firma zajmuje się danymi dotyczącymi opieki zdrowotnej, musisz spełnić wytyczne HIPAA. Inne firmy mogą wymagać zgodności z przepisami SOX lub standardami GDPR. Uznani dostawcy chmury dostosowali się do programów akredytacyjnych, które są zgodne z tymi standardami.
Kolejną zaletą usługi w chmurze jest to, że zapewni ona dedykowane, stałe miejsce przechowywania Twoich danych. Chmura będzie również obsługiwać kwestie bezpieczeństwa i skalowalności. I pozwoli Twojej firmie na dostęp do danych klientów bez konieczności posiadania skomplikowanej sieci lub serwera na miejscu. Trzecią korzyścią z usług w chmurze jest to, że będziesz miał więcej czasu na pracę nad swoim biznesem.
Kolejną zaletą korzystania z usług w chmurze jest możliwość współdzielenia obciążeń roboczych pomiędzy kilku dostawców chmury. Wielcy dostawcy usług w chmurze chętnie zapewniliby wszystkie potrzeby obliczeniowe, ale wiele firm woli rozłożyć obciążenie na wielu dostawców. Nazywa się to multi-cloud i jest to doskonała opcja dla firm, aby uniknąć przywiązania do jednego dostawcy i wykorzystać najlepszą technologię dostępną w różnych branżach.
Usługi w chmurze ułatwiają również współpracę między pracownikami w różnych lokalizacjach. Przechowując i tworząc kopie zapasowe danych w chmurze, można uzyskać do nich dostęp w dowolnym miejscu, nawet z telefonu lub tabletu. Zapewnia to również bezpieczeństwo danych, ponieważ pliki są szyfrowane podczas przenoszenia między usługami w chmurze. Pliki przechowywane w chmurze są również automatycznie synchronizowane między wszystkimi urządzeniami. Oznacza to, że zawsze masz najnowszą wersję każdego pliku.
Kolejną zaletą usług w chmurze jest ich zdolność do ochrony danych przed katastrofą. Utrata danych może być niszcząca dla firmy i może być spowodowana przez wiele okoliczności, w tym skok napięcia lub klęskę żywiołową. Ponadto, usługi w chmurze pomagają firmom szybko odzyskać dane po katastrofie.
Konsultacyjne podejście do wsparcia IT
Najlepszym sposobem zapewnienia wsparcia IT dla firmy jest podejście konsultacyjne. To podejście skupia się na potrzebach klienta, a nie Twoich własnych. Jest to sprawdzony sposób na zwiększenie satysfakcji klienta i sprzedaży. Takie podejście pozwala również uzyskać cenne spostrzeżenia na temat klientów docelowych, które można następnie wykorzystać do tworzenia lepszych produktów i usług.
Dostawca usług zarządzanych poświęci czas na poznanie firmy, w tym jej technologii i procesów. Takie podejście pomoże mu zidentyfikować braki w infrastrukturze IT firmy i zapewnić odpowiednie rozwiązanie. Dzięki zrozumieniu potrzeb firmy, dostawcy usług zarządzanych mogą zapewnić lepszą infrastrukturę IT i bardziej spersonalizowane usługi.
Koszt wsparcia informatycznego
Średni koszt obsługi IT dla firm różni się w zależności od wielkości firmy, złożoności systemu informatycznego i tego, jak długo technik spędza nad nim pracę. W zależności od doświadczenia i umiejętności technika, firmy mogą spodziewać się wydatków od 65 do 150 dolarów za godzinę pracy jednego pracownika. Zatrudnianie indywidualnych techników komputerowych do rozwiązywania problemów może być tańszą opcją, ale nie zawsze jest to możliwe.
W przypadku małej firmy zatrudniającej mniej niż dziesięciu pracowników, koszt zatrudnienia firmy informatycznej może wynosić od 100 do 150 dolarów za godzinę. Koszty zależą również od lokalizacji i ilości konkurencji w okolicy. Zatrudnienie wewnętrznego technika może kosztować około 40 000 dolarów rocznie lub więcej, wliczając w to świadczenia.
Istnieją dwa główne modele obsługi IT dla firm: godzinny break-fix i zarządzana obsługa IT dla firm. Jeśli wybierzesz ten pierwszy, będziesz płacić stałą miesięczną opłatę, aby mieć swoje potrzeby IT pod opieką. Zarządzane usługi IT dla firm zazwyczaj pobierają od 100 do 200 dolarów za godzinę i opierają swoją opłatę na liczbie komputerów i innych urządzeń w firmie.
W zależności od wielkości firmy, obsługa IT dla firm może przyjść na zasadzie retainera. Ta metoda pozwala na zakup godzin z wyprzedzeniem. Małe firmy często korzystają z elastycznych cen, które pozwalają im zwiększyć swoje potrzeby w miarę rozwoju. Elastyczne ceny są również pomocne dla firm sezonowych. Pozwala to na odpowiednie dostosowanie kosztów i uniknięcie płacenia za usługi wsparcia, z których nie będziesz korzystać.
Wiele małych firm nie korzysta na co dzień ze wsparcia IT. Jednak koszty mogą się szybko zwiększyć. Pojedynczy problem techniczny może zniweczyć miesięczny budżet. Dzięki odpowiedniemu wsparciu informatycznemu można skupić się na innych działaniach generujących przychody, a nie na zastanawianiu się, jak naprawić system.
W większości przypadków dostawca usług zarządzanych może zapewnić większą wiedzę techniczną niż mały wewnętrzny zespół IT. Posiada on również doświadczenie w obsłudze różnych systemów i środowisk w rozwijających się firmach. Dostawca usług zarządzanych zazwyczaj zapewnia kompleksowe wsparcie IT za miesięczną opłatą. Outsourcing potrzeb informatycznych do dostawcy wsparcia IT zmniejsza koszty i eliminuje ryzyko nieoczekiwanych wydatków. Co więcej, dzięki miesięcznej opłacie można dokładnie zaplanować budżet.
Dane adresowe:
AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]